Lögnaren Jesus


Jesus säger många gånger i Bibeln att du kan få vad du vill, bara du ber om det. Han går så långt att han säger att berg och träd kan komma att kastas i havet, bara du ber om det. Detta är naturligtvis lögn och kan lätt bevisas vara en lögn. Är du kristen? Be att jag skall bli omvänd till kristendomen redan ikväll. Eller ännu bättre, be Honom att flytta Kebnekajse till nån lämplig Skåneslätt. Han skulle få många konvertiter på det sättet.
Jesus säger inte att Gud skall fundera över dina böner, ha lovar att vad du än ber om skall ske. Så är uppenbarligen inte fallet.

Här är citaten som bevisar att Jesus inte bara är en lögnare, han är en obotlig lögnare.

Matteus 21:21-22
Jesus svarade: ”Sannerligen, om ni har tro och inte tvivlar, kan ni göra detta med fikonträdet och mer än så, ni kan säga till berget här: Upp och kasta dig i havet! och det skall ske. Allt vad ni ber om i era böner skall ni få, om ni tror.”

Matteus 7:7-8
Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

Matteus 18:19-20
Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det skall de få av min himmelske fader. Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem.”

Markus 11:24-25
Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så. Och när ni ställer er och ber, skall ni förlåta dem som ni har något otalt med. Då skall också er fader i himlen förlåta er era överträdelser.”

Lukas 11:9-10
Därför säger jag er: Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

Johannes 14:13-14
och vad ni än ber om i mitt namn skall jag göra, så att Fadern blir förhärligad genom Sonen. Om ni ber om något i mitt namn skall jag göra det.

Johannes 15:7
Om ni blir kvar i mig och mina ord blir kvar i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det.

Johannes 15:16
Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad ni än ber honom om i mitt namn.

Johannes 16:23-24
Den dagen kommer ni inte att fråga mig om någonting. Sannerligen, jag säger er: vad ni ber Fadern om i mitt namn, det skall han ge er. Ännu har ni inte bett om något i mitt namn. Be, och ni skall få, så att er glädje blir fullkomlig.

Kommentera

